ZOEKEN
MENU

PER DIRECT RIJDEN, NA 1 MAAND 
VRIJ OPZEGBAAR

MOBILITY ON DEMAND

Schade en verzekering

Dekking verzekering

Bekijk alle informatie over de Verzekeringsvoorwaarden van ProLease.

Schade melden


Heeft u schade aan uw leaseauto? Meld iedere schade zo snel mogelijk bij ProLease. Stuur daarnaast binnen 48 uur een volledig ingevuld (voor- én achterkant) Europees Schadeformulier naar:

ProLease

T.a.v. afdeling Schade

Europalaan 10

5232 BC 'S-HERTOGENBOSCH

of mail deze naar schade@prolease.nl

Is er een tegenpartij bij de schade betrokken? Vul dan ter plaatse met hem of haar de voorkant van het formulier zorgvuldig en compleet in. De achterkant kunt u op een later moment invullen. Het belangrijkste is dat de handtekening van beide partijen op de voorkant van het formulier gezet wordt.



Advies 1: noteer namen en adressen van zoveel mogelijk getuigen (ook van eventuele familie).

Advies 2: waarschuw de politie indien er sprake is van onduidelijkheid over de toedracht van de schade en bij letsel en/of grote materiële schade.

Advies 3: maak, indien mogelijk, met uw mobiele telefoon een paar foto's van de schade en mail deze met het schadeformulier naar ons door.

Beschikt u op dit moment niet over een Europees Schadeformulier? Download het Europees Schadeformulier en print het uit.

Let op: veroorzaakt u met een gekoppelde aanhanger of caravan schade bij een andere partij, dan is deze schade verzekerd via ProLease (onderdeel van de auto). De schade die veroorzaakt wordt met een aanhanger of caravan die niet gekoppeld is, is niet verzekerd via ProLease (geen onderdeel van de auto). Hiervoor dient u zelf extern een verzekering af te sluiten. Het casco van uw aanhanger of caravan valt namelijk niet onder de verzekering van uw leaseauto. Schade aan derden is via ProLease vanuit het WA deel wel verzekerd. 

Diefstal en inbraak


Er zijn verschillende aanleidingen om een proces verbaal te laten opmaken:

  • Bij inbraakschade
  • Bij schade door vandalisme
  • Bij parkeerschade waarbij de tegenpartij niet bekend is
  • Bij (poging tot) diefstal

Neem bij diefstal ook direct contact op met ProLease: 0031 73 6487020 of bel buiten kantooruren onze alarmdienst: 0031 73 7517373.

Stuur bij inbraak de volgende gegevens naar ProLease:

  • Het volledig ingevulde schadeformulier
  • (indien van toepassing) ‘kennisgeving van aangifte’ (het proces verbaal door de politie)
  • (indien van toepassing) het afneembare front van uw autoradio



Stuur dit per post naar:



ProLease

T.a.v. afdeling Schade

Europalaan 10

5232 BC 'S-HERTOGENBOSCH
of mail deze naar schade@prolease.nl

Advies 1: indien u (of een andere toegestane berijder) niet in de auto zit, verwijder dan altijd het afneembare front van de audioapparatuur - ook bij u thuis op de oprit! De inbraakschade wordt namelijk niet vergoed als u na de inbraak dit front niet kunt overleggen!

Advies 2: laat nooit duidelijk zichtbaar kostbare zaken achter in uw auto, zoals een laptop of mobiele telefoon. Ook hier geldt dat dan de schade na inbraak niet wordt vergoed. Schade die de verzekeraar niet uitkeert wordt verhaald op de contractant.


Advies 3: maak, indien mogelijk, met uw mobiele telefoon een paar foto's van de schade en mail deze met het schadeformulier naar ons door.

Autoruitschade

Bij reparatie of vervanging van uw ruit kunt u dit laten repareren door Autotaalglas.
Autotaalglas is 24 uur per dag bereikbaar op telefoonnummer 0800-0828 (vanuit het buitenland 0031 13 583 53 53). Als de voorruit hersteld kan worden, zal het eigen risico niet worden doorberekend.



Groene kaart


De groene kaart is het bewijs dat uw auto internationaal WA verzekerd is en dat eventuele schade aan derden vergoed wordt.
Als ProLease uw auto verzekert, dan ontvangt u de groene kaart enkele dagen na de aflevering van de auto. De auto is vanaf het moment van aflevering tot aan de ontvangst van uw groene kaart verzekerd via een voorlopige dekking. Op de groene kaart staat in welke landen u verzekerd bent. Een groene kaart is niet verplicht. Neem voor landen die niet vermeld staan, contact op met de afdeling Verzekeringen op telefoonnummer 0031 73 648 70 23

Groene kaart voor caravan en aanhanger


De groene kaart voor caravan en aanhanger is alleen nodig in Duitsland, Polen en Spanje. Op deze groene kaart staat het kenteken van de aanhanger/caravan. Deze groene kaart kunt u bij ProLease aanvragen. Neem daarvoor contact op met de afdeling Verzekeringen op telefoonnummer 073 6487023. Wij hebben dan de volgende gegevens van u nodig:

  • Kentekencard of kentekenbewijs van de trekkende auto
  • Kentekencard of kentekenbewijs van de caravan/aanhanger
  • Het merk en type van de caravan/aanhanger

Buitenlandverklaring


In een aantal landen is het begrip ‘autolease’ nog niet bekend. Voor Turkije, de Balkan landen en de ex-Oostblok landen is daarom een buitenlandverklaring vereist. Deze kunt u bij ProLease opvragen. In deze verklaring geeft ProLease u toestemming om de auto in deze landen te gebruiken.



Meeverzekeren van (eigen) accessoires


Als u accessoires voor eigen rekening monteert, let er dan op dat er bij verwijdering geen zichtbare schade aan de auto achterblijft. Alleen accessoires die zijn opgenomen in het leasecontract worden meeverzekerd. Als uw auto bij ProLease is verzekerd, vallen mobiele telefoons en losse navigatie (zoals bijvoorbeeld een TomTom) hier niet onder. Wilt uw eigen accessoires meeverzekeren? Stuur dan een schriftelijk verzoek daartoe aan ons op met daarbij een duidelijk leesbare kopie van de originele aankoopbon van de betreffende accessoires.

Schade, verzekering en reparatie in het buitenland


Alleen als de kosten van hulpverlening en vervangend vervoer in uw leasecontract zijn opgenomen, zal er sprake van een vergoeding. ProLease adviseert u aansluitend een persoonlijke reis- en bagageverzekering af te sluiten.


Als hulpverlening niet contractueel is opgenomen, dan dient u zich bij gebruik van de auto in het buitenland te verzekeren voor het geval dat de auto bij pech of schade opgehaald dient te worden. U kunt zich hiervoor via ProLease aanvullend verzekeren, indien u dat wenst. 



Kleine, direct noodzakelijke reparaties in het buitenland kunt u tot een bedrag van € 250,00 (exclusief BTW) bij een plaatselijke dealer laten uitvoeren. Wel moet u deze reparatiekosten eerst zelf contant betalen. Laat daarom de factuur op naam van ProLease zetten en de BTW apart specificeren. De kosten kunt u vervolgens bij ProLease declareren met het declaratieformulier, samen met de originele nota. Gelieve ons altijd vooraf op de hoogte te stellen.

Bij grotere reparaties dient u altijd vooraf toestemming vragen bij ProLease. Neem bij immobiliteit in het buitenland contact op met onze alarmdienst op telefoonnummer 0031 73 7517373.

Haal- en brengservice


Bij reparatie of schadeherstel wordt uw leaseauto opgehaald en weer teruggebracht. Dit kan gecombineerd worden met het brengen en ophalen van een vervangende auto. De haal- en brengservice van ProLease zorgt voor optimaal gemak en voorkomt het verlies van productieve uren.